Cu ce asociați business trainingul și cum estimați eficiența cursurilor pe care le promovați?
Obișnuiesc să compar business trainingul cu antrenamentele în sala de forță. La început exersezi pur și simplu, după care corpul tău se adaptează la efortul și stresul zilnic, trecând într-o stare productivă. Uneori, se întâmplă și competiții, pentru care trebuie să fii pregătit. În mod analogic business trainingul influențează gândirea. Eficiența cursurilor City Business School, atât în obținerea diplomei Master of Business Administration (MBA), cât și a calificării de manager, este direct proporțională cu experiența aplicanților și a disponibilității acestora de a face schimbări.
Rezultatul depinde enorm de cât timp se acordă studiului, pentru că efectul nu poate fi decontat instant, cum se întâmplă atunci când îți administrezi un medicaument cu efect imediat. Cursurile îți deschid un tablou sistematic asupra propriului business și te învață să-i observi procesele din interior.
Cât pentru mine, acestea constituie o metodă de a-mi face ordine în informațiile pe care le dețin. Regretabil, însă unele cunoștințe, în urma acestui cleaning, s-au adeverit a fi nevalabile. Iată de ce iau și eu cursurile anuale MBA Intensive de pe www.e-mba.md. E un start extraordinar pentru ascensiunea profesională a managerilor din companii.
Vorbiți-ne despre experiența și filosofia pe care le aveți în publicitate.
Etica este de căpătâi, la fel ca în timpul meciului de golf. Acesta e motivul pentru care care propunem consulting și analiză, ambele cu scop de a înțelege spectrul de instrumente pe care le putem sugera și care ne-ar ajuta să conturăm o strategie.
Publicitatea a devenit parte din mine din 1998, iar în 2001 mi-am lansat agenția Promotion Group. În 2018 am lansat un proiect de plasare a reclamei stradale și în transport: www.ooh.md. În tot acest timp am fost nevoiți (și rămânem în continuare) să ținem pasul, să nu încetăm să învățăm, în condițiile în care domeniul publicității suferă în permanență schimbări și este printre primele victime ale crizelor.
Filosofia mea în business este simplă, rămânând puternic fundamentată de ani: 1. Fiecare om este demn de respect, indiferent de ce statut are: client, coleg sau concurent. 2. Fiecărui client i se oferă soluții concrete pentru problemele cu care se confruntă. 3. Să atingi perfecțiunea în toate.
Tendința de a da lovitura perfectă în golf este asociată cu cea de a-ți atinge cea mai bună formă personală. Ce alte reguli din golf vă inspiră să progresați?
Hall-in-one este considerată lovitura ideală în golf – atunci când mingea ajunge în cupa pe verde dintr-o singură lovitură. Statistica arată că doar o lovitură din 46 000 este hall-in one. Chiar dacă reușești să o dai, este important să ai un scor bun pe parcursul întregului meci, pentru că rezultatele finale se calculează în ansamblu.
Mi-am ales trei reguli etice din golf pe care le aplic atât în viață, cât și în afaceri: 1. Lovește mingea din poziția în care este în acel moment. 2. Joacă pe câmpul pe care te afli. 3. Daca nici prima circumstanță, nici a doua nu e posibilă, atunci joacă cinstit.
Pentru mine, golful este primordial un joc pentru prieteni, ajutându-ne reciproc să găsim mingile pierdute și păstrând spiritul camaraderesc. De altfel, mult mai bine e să vii la un antrenament decât să asculți istorii despre golf. Programările le poți face pe www.golfmd.md.
Ați optat pentru o poză cu sabia japoneză, un set pentru ceremonia ceaiului și tableta. De ce?
În prezent, dezvolt un brand personal – Business Samurai. Planific să lansez cărți și să prestez servicii business. Kimono-ul pe care-l port mi-a rămas de la antrenamentele Aikido, iar katana și tableta le-am adus în calitate de simboluri (antic și contemporan), precum activitatea pe care planific să o desfășor. Setul pentru ceremonia ceaiului este al meu. Cu el am mers la cursul Olgăi Novic, iar uneori, în timpul întrunirilor, obișnuiesc să organizez o degustare de ceai (am mereu rezerve pentru călătorii în portbagaj). Apropo, în timpul shootingului pentru Brilliance, mi-a venit ideea pentru logo-ul brandului Business Samurai – o katană și o crosă de golf, încrucișate. Mulțumesc echipei dvs. pentru acest insight!